REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO POPROSTUPRACOWNIA.PL
§1. Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy dostępny pod adresem www.poprostupracownia.pl prowadzony jest przez Po Prostu Pracownia Karolina Chrzanowska ul. Anielin 1/54, 05-800 Pruszków, NIP 5342320472, REGON 524351981 na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu złożenia przez Kupującego Zamówienia.
- Produkty dostępne w sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Produkty dostępne w sklepie wykonywane są ręcznie, a więc 2 produkty tego samego modelu mogą minimalnie różnić się od siebie. Niemniej jednak w ogólnym odbiorze będą takie same.
§2. Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Kupującego produkty do zakupu,
- Kupujący – osoba fizyczna powyżej 18 r.ż., osoba prawna,
- Produkt – rzecz ruchoma, w rozumieniu w ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, którą Kupujący może nabyć od Sprzedawcy za pośrednictwem sklepu,
- Regulamin – niniejszy regulamin,
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.poprostupracownia.pl
- Sprzedawca – Karolina Chrzanowska prowadząca działalność gospodarczą Po Prostu Pracownia Karolina Chrzanowska, ul. Anielin 1/54, 05-800 Pruszków, NIP 5342320472, REGON 524351981.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego składane za pomocą zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu lub produktów ze Sprzedawcą.
- Zamówienie personalizowane – produkt skomponowany dla klienta tj:
– zmodyfikowany wg wskazówek klienta produkt znajdujący się w sklepie
– wykonany na specjalne zamówienie model produktu nie znajdujący się w sklepie. - Dni robocze– dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
§3. Kontakt ze sprzedawcą.
– Adres pocztowy: Po Prostu Pracownia Karolina Chrzanowska, ul. Anielin 1/54, 05-800 Pruszków
– Adres e-mail: biuro@poprostupracownia.pl
– Telefon: 733 380 088 lub 513 047 337
– Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy) oraz towaru reklamowanego:
- Po Prostu Pracownia Karolina Chrzanowska ul. Anielin 1/54, 05-800 Pruszków
- Paczkomat PRU06A przy ul. Bohaterów Warszawy 6, 05-800 Pruszków
- Stacja Paliw Orlen ul. Bohaterów Warszawy 7, 05-800 Pruszków (PKN 214431)
- Automat paczkowy Orlen Paczka ul. Bohaterów Warszawy 7, 05-800 Pruszków (APM 351546)
§4. Postanowienia ogólne
- Za pośrednictwem sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną. Kupujący może dokonać zakupu produktów widocznych na stronach Sklepu.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą.
- Zdjęcia produktów są przykładowe i służą do ich prezentacji. Zdjęcia i opisy umieszczane pod poszczególnymi produktami pochodzą od Sprzedawcy. Kolory produktów mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistego wyglądu w zależności od ustawień komputera.
§5. Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego następujące usługi drogą elektroniczną, za pośrednictwem sklepu:
– Umożliwienie składania zamówień,
– Przeglądanie zawartości sklepu. - Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w sklepie. Złożenie zamówienia odbywa się bez konieczności założenia konta w sklepie.
- Koszyk ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia zamówienia za jego pośrednictwem lub z chwilą zaprzestania składania zamówienia przez Kupującego.
- Korzystanie z przeglądania zawartości sklepu rozpoczyna się z chwilą wyświetlenia przez Kupującego strony sklepu. Usługa kończy się w momencie zamknięcia w przeglądarce internetowej sklepu.
- Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem sklepu
- Klient składając zamówienie, zawiera umowę sprzedaży zamawianych towarów ze Sklepem Internetowym.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu, Sprzedawca podejmuje środki odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania danych osobowych przez osoby do tego nieuprawnione.
§6. Zamówienia
- Zamówienia można składać poprzez użycie opcji Dodaj do Koszyka,
- Kupujący może złożyć zamówienie bez rejestracji na stronie sklepu.
- Po skompletowaniu zamówienia, Kupujący powinien postępować zgodnie z instrukcją pojawiającą się na ekranie. Składając zamówienie Kupujący zobowiązuje się do odbioru zamówionych produktów i zapłaty za produkty oraz koszty dostawy.
- Zamówienie Kupującego zostanie przesłane do sklepu, a Kupujący przekierowany w celu dokonania zapłaty za zamówienie.
- Złożenie zamówienia przez Kupującego jest równoznaczne ze złożeniem przez niego oferty nabycia wybranych produktów po cenach określonych w zamówieniu.
- W dalszej kolejności Sprzedawca prześle do Kupującego wiadomość e-mail z informacją potwierdzającą otrzymanie należności za zamówione produkty oraz informacją o sposobie otrzymania produktów.
- Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży produktów jest potwierdzenia przyjęcia zamówienia (email „Potwierdzenie zamówienia”) wysłany do Kupującego przez Sklep.
- Dla Kupującego wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej sklepu przy kupowanym produkcie w momencie złożenia zamówienia: cena, charakterystyka towaru, jego cechy oraz elementy wchodzące w skład zestawu.
- Podane przy opisach poszczególnych produktów ceny są wyrażone w polskich złotych i obejmują wszystkie ich składniki (w tym VAT i inne podatki). Ceny produktów nie zawierają kosztów przesyłki.
- Zmiana ceny następuje poprzez publikację na stronie sklepu nowych ofert cenowych i wiąże sklep od chwili ich publikacji. Nie ma wpływu na realizację umów zawartych w wyniku złożonych wcześniej zamówień.
- Sklep może wprowadzać nowe produkty do oferty sklepu, nowe ceny oraz akcje promocyjne, co nie wpływa na realizację umów zawartych w wyniku zamówień złożonych wcześniej.
- Zamówienia realizowane są do 5 dni roboczych od daty zaksięgowania wpłaty od Kupującego. Jest to przybliżony czas realizacji, sklep zastrzega sobie prawo do przedłużenia czasu realizacji w przypadku urlopu, choroby – o czym niezwłocznie poinformuje Kupującego.
- W przypadku zamówienia personalizowanego Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą maila pod adresem biuro@poprostupracownia.pl lub telefonu pod numerem 733 380 088 lub 513 047 337 w celu ustalenia czasu realizacji zamówienia. Zamówienie personalizowane może wiązać się z koniecznością zakupu dodatkowych materiałów, co może wpłynąć na wydłużenie czasu realizacji zamówienia.
§7. Płatności i wysyłka
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayU S.A.
- Dostępne formy płatności to:
– karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro
– przelew za pomocą płatności internetowej
– BLIK
– Google Pay, Apple Pay, Masterpass i Visa Click to Pay. - W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą Sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Kupującego.
- Przy płatności kartą czas realizacji Zamówienia rozpoczyna się od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji przelewu.
- Kupujący, przed dokonaniem płatności za pośrednictwem zewnętrznego usługodawcy, zobowiązany jest zapoznać się z regulaminem świadczenia usług zewnętrznego usługodawcy.
- Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie do 2 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Wysyłka realizowana jest za pomocą:
– paczkomaty lub kurier InPost
– Orlen Paczka
§8. Odstąpienie od umowy Konsumenta
- Kupujący ma prawo odstąpić od zawartej ze Sprzedawcą umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Oznacza to, ze najpóźniej w 14 dniu od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez sklep, Kupujący poinformuje Sprzedającego o chęci odstąpienia od umowy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia będącego załącznikiem tego regulaminu (pismo wysłane pocztą elektroniczną na adres: biuro@poprostupracownia.pl). Odstąpienie od umowy musi zawierać zgodny tytuł „Oświadczenie o odstąpieniu od umowy”, numer zamówienia oraz jego datę.
- Nie odebranie zamówionego i opłaconego towaru nie oznacza odstąpienia od umowy i nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu 14 dni.
- Aby odstąpić od umowy, towar musi być w takim stanie w jakim został zakupiony. Konsument zobowiązany jest odesłać zakupiony towar na własny koszt w terminie do 14 dni od daty przesłania mailem odstąpienia od umowy. Towar należy wysłać za pomocą InPostu lub Olen Paczka na adresy podane w §3 niniejszego regulaminu. Dopuszczalny jest inny sposób odesłania produktu po ustaleniu tego między Kupującym a Sprzedającym.
- Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
– w której przedmiotem świadczenia jest produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany na indywidualne zamówienie Kupującego
– w której przedmiotem jest produkt personalizowany
– w której przedmiotem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania zwrócić nie można ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu zamówienia
– w której przedmiotem jest produkt cyfrowy lub bon podarunkowy. - Zwrotu płatności Sprzedawca dokona w ciągu 14 dni przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Zwrot płatności nastąpi po odebraniu przez Sprzedającego zwracanego towaru i stwierdzeniu braku uszkodzeń w towarze.
- Sprzedający zwróci kupującemu równowartość zakupionego towaru.
- Koszty wysyłki towaru w przypadku odstąpienia od umowy pozostają po stronie Kupującego.
§9. Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną.
- Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje oczekiwania związane ze stwierdzoną wadą.
- Kupujący powinien kontaktować się w sprawie reklamacji ze Sprzedawcą pocztą elektroniczną na adres biuro@poprostupracownia.pl lub telefoniczną pod numerem
733 380 088 lub 513 047 337. - Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
- Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 – 576). Czas obowiązywania rękojmi to 2 lata od momentu wydania towaru.
§10. Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem Twoich danych osobowych jest Sprzedawca.
- Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej jako „RODO”.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane będą:
I. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – w celu wykonania łączącej Administratora z Kupującym umowy, w tym dokonywania płatności, obsługi reklamacji, odstąpienia od umowy, odpowiedzi na zapytania kierowane pocztą elektroniczną oraz kontaktowania się z Kupującym, w tym w celach związanych z realizacją umowy – do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy,
II. na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO – w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze tj. dla celów podatkowych i księgowych – do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego,
III. na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO – w celu prowadzenia działań marketingowych własnych produktów i usług z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej – do czasu cofnięcia zgody,
IV. na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO tj. prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora jakim jest obsługa zgłoszeń kierowanych z wykorzystaniem formularza kontaktowego, dochodzenie roszczeń związanych z zawartą umową, prowadzenie statystyk – do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy, a także przez okres 1 roku celem zachowania rozliczalności.
§11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji
- Sprzedawca nie wyraża zgody na rozpatrywanie reklamacji sposobami pozasądowymi.
§12. Reklamacje
- Wszelkie reklamacje Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@poprostupracownia.pl.
- Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Kupującego o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
- Każda reklamacja musi zostać zgłoszona po stwierdzeniu wady przez Kupującego oraz być poparta załącznikiem, tj. zdjęciem wadliwego produktu.
- Rodzaje rozpatrzenia reklamacji:
– naprawa wadliwego towaru
– wymiana produktu na nowy bez wad
– zwrot całkowitych kosztów w tym kosztów wysyłki w przypadku uwzględnienia reklamacji. - Koszt wysyłki wadliwego produktu pokrywa Kupujący. W przypadku uznania reklamacji koszty te zostaną zwrócone.
- Koszt wysyłki nowego bądź naprawionego produktu w ramach uwzględnionej reklamacji pokrywa Sprzedający.
§13. Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.02.2023 r.
- Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony Kupującemu przed zawarciem umów sprzedaży.